Het bedrijfsleven verkeert in een turbulente fase en dit zal voorlopig nog zo blijven.

Mede door de financiële crisis heeft internet een steeds belangrijker rol gekregen. Prijzen vanproducten zijn voor iedereen inzichtelijk geworden. De distributie van producten is veranderd.Als een ondernemer zich niet weet te onderscheiden wordt er door de leverancier rechtstreeksaan de klant geleverd. Social media vormen reeds een integraal onderdeel van het bedrijfsleven.

Iets minder bekend is dat levenscycli van producten korter zijn geworden. De “time to market” van producten dient zo kort mogelijk te worden gehouden. Ondernemers kiezen er steeds meervoor om samenwerkingen aan te gaan waarmee het voorlooptraject – voordat een product op de markt wordt gebracht – korter wordt, zodat producten sneller op de markt kunnen worden gebracht.

Steeds vaker kiest men voor een samenwerking. Het aangaan van een samenwerking is een strategische beslissing. Dit proces moet dan ook zorgvuldig worden uitgevoerd. Voordelen vansamenwerking zijn:

– Er zijn meestal minder financiële middelen nodig
– De groeisnelheid van de activiteit kan zeer hoog worden

Er zijn ook risico’s aan samenwerking verbonden. Teneinde een goede afweging te maken is een goed advies van groot belang. Wij kunnen u ook hierin goed ondersteunen.

Neem voor meer informatie direct contact met ons op.