Waardecreatie

Als wij een onderzoek naar uw bedrijf  hebben gedaan, dan kunnen wij aangeven wat u kunt doen om uw bedrijf meer waard te laten zijn, dit noemen we de “waardecreatie”. Uiteraard is dit een langere termijnplanning. U moet uzelf daar de tijd voor geven en dan gaat het niet om weken of maanden, maar eerder om jaren. Het is derhalve verstandig om tijdig contact met ons op te nemen, zodat u op het moment van overdracht een optimale prijs voor uw onderneming kunt realiseren.

Daarnaast bieden wij ook een dienst aan voor de ondernemers om ondernemers te helpen om een nieuw businessmodel te adopteren.

Wij doen dit op zeer praktische wijze, nl. via het Business Model Canvas waarmee de sterkte en zwakte van de onderneming in de huidige context in kaart wordt gebracht. In 5 overzichtelijke stappen gaan we van het huidige businessmodel naar het wenselijke model waarna er een overzichtelijk plan van aanpak ligt. Geen complexe tools maar zeer praktisch gericht.

waardereactie

Wat is het Business Model Canvas?

Een krachtige tool om jouw businessmodel op een transparante en overzichtelijke manier in kaart te brengen, onder de loep te nemen en communiceerbaar te maken, is het businessmodel Canvas. Deze tool is ontwikkeld door Alexander Osterwalder & Yves Pigneur.

Waarom zou je het Business Model Canvas gebruiken?

  • Meer focus op zaken die cruciaal zijn om succesvoller te worden.
  • De waardepropositie waarmee je in het verleden succesvol bent geweest, is niet onderscheidend meer.
  • De markt vraagt om vernieuwing en verandering en je weet niet precies waar je moet beginnen, of wat de consequenties zijn van je interventies.
  • Je wilt het ondernemerschap binnen het bedrijf een stevige impuls geven.
  • Je wilt vernieuwing, zoals nieuwe verkoop- of distributiekanalen aanboren, partnerships onderzoeken, de bedrijfsvoering onder de loep nemen.

Neem voor meer informatie direct contact met ons op.