Wat doet een Register Valuator?
Date
18 October 2018

Een Register Valuator (RV) is een financieel deskundige met als specialisatie waardebepaling van ondernemingen ofwel business valuation. Een RV volgt hiertoe een intensieve tweejarige postdoctorale opleiding en wordt hierna opgenomen in het register van het NIRV.

Door wie wordt een Register Valuator ingeschakeld?


De RV wordt door ondernemers en/of dga’s ingeschakeld, maar ook door advocaten en notarissen (bv. in het geval van een echtscheiding). Een RV kan optreden als vertegenwoordiger van een cliënt, als onpartijdige adviseur voor meerdere partijen of als arbiter. Bij onenigheid over de waarde van de aandelen biedt een bindend advies van een Register Valuator uitkomst.

Complexe transacties worden door de Register Valuator bekeken

Bij omvangrijke en complexe transacties zal de RV als waarderingsspecialist samenwerken met overige specialisten in het transactieteam. In mid-market transacties is de RV vaak de sparring partner voor zijn opdrachtgever en de belangenbehartiger. Tijdens onderhandelingen weet de RV exact in welke fase hij/zij overige specialisten moet inschakelen. Voorbeelden hiervan zijn specialisten op fiscaal en juridisch gebied. Naast activiteiten rondom bedrijfsoverdracht is de Register Valuator ook actief op het gebied van bedrijfsfinanciering, value based management, (des-)investeringsvraagstukken en andere aspecten van Corporate Finance.

Voor een onafhankelijke en degelijk onderbouwde waardebepaling laat u deze uitvoeren door een RV.

Bron: Website NiRV

 

Wilt u weten wat MK-Bedrijfsoverdrachten.nl doet? Klik dan hier voor meer informatie.

 

Wilt u 5 gratis tips ontvangen over bedrijfsoverdrachten? Meld u zich dan aan voor de periodieke nieuwsupdate (maximaal 1 maal per maand) van MKBedrijfsoverdrachten.


E-mail

Voornaam

Achternaam
 

Andere relevante artikelen:

Welke adviseur ?

Bedrijf verkopen in 10 stappen

Bedrijfsoverdracht en belastingdienst.

Related posts

Waardering in zwaar weer
De waardering van bedrijven in zwaar weer vraagt om een andere, onorthodoxe aanpak?

De stelling: De waardering van bedrijven in zwaar weer vraagt om een andere, onorthodoxe aanpak. “Het waarderen van ondernemingen in zwaar weer vraagt naar mijn mening niet zozeer om een andere, onorthodoxe aanpak, maar vooral om een zorgvuldige en kritische aanpak. In de meeste gevallen vindt zo’n waardering plaats omdat er sprake is van een acuut continuïteitsgevaar voor de onderneming…

0 comments
Waarde van een onderneming in zwaar weer
Waarde onderneming in zwaar weer?

In veel sectoren staan de signalen op rood. Overnames worden risicovoller gefinancierd en het aantal faillissementen stijgt. Verkeert uw onderneming in zwaar weer en vragen bank en aandeelhouders om een waardebepaling? De waardering van een bedrijf in moeilijke omstandigheden is een aparte tak van sport. Neem dus een gespecialiseerde Register Valuator in de arm. Bij de bepaling van de waarde…

0 comments
Merkassociatie
Merkassociaties

Een waardevol merk kan niet zonder STERKE ASSOCIATIES Een waardevol merk ontwikkelen is niet alleen weggelegd voor grote bedrijven met forse marketingbudgetten. Ook kleinere bedrijven kunnen over een sterk merk beschikken, vertelt Ed Peelen, bijzonder hoogleraar content marketing aan de UvA. Zij beschikken daarbij over een bijzonder goede troef: de onder­nemer zelf. In een economisch zware tijd denk je misschien…

0 comments
WordPress Lightbox Plugin