Bedrijfsleven in turbulente fase
Date
10 December 2012

Het bedrijfsleven verkeert in een turbulente fase en dit zal voorlopig nog zo blijven.

Mede door de financiële crisis heeft internet een steeds belangrijker rol gekregen. Prijzen van producten zijn voor iedereen inzichtelijk geworden. De distributie van producten is veranderd. Als een ondernemer zich niet weet te onderscheiden wordt er door de leverancier rechtstreeks aan de klant geleverd. Social media vormen reeds een integraal onderdeel van het bedrijfsleven.

Iets minder bekend is dat levenscycli van producten korter zijn geworden. De “time to market” van producten dient zo kort mogelijk te worden gehouden. Ondernemers kiezen er steeds meer voor om samenwerkingen aan te gaan waarmee het voorlooptraject – voordat een product op de markt wordt gebracht – korter wordt, zodat producten sneller op de markt kunnen worden gebracht.

 

Related posts

herenmodezaak
Herenmodezaak Oger koopt

Luxe herenmodezaak Oger heeft dit voorjaar Didato overgenomen. Hiermee gaat volgens herenmodezaak Oger-CEO Martijn Lusink een langgekoesterde wens in vervulling. Beide herenmodezaken zijn in 1989 gestart met een winkel in de P.C. Hooftstraat in Amsterdam. Didato is momenteel aan de Amsterdamse Utrechtsestraat gevestigd. Oger heeft inmiddels winkels in Amsterdam, Den Haag, Rot­terdam, Haarlem en Antwerpen. Anti-cyclisch denken in een herenmodezaak…

0 comments
Fulfilmentmarkt
Pondres is klaar voor de groei in de fulfilmentmarkt

Om te zorgen dat de groei in de fulfilmentmarkt gerealiseerd kan worden is er voor gezorgd dat het IT-platform op orde is, de financiële randvoorwaarden zijn ingevuld en zelfs de coronacrisis gaf het bedrijf wind in de rug. Voor Pondres staan alle seinen op groen om de verdere groeiambities waar te maken, zegt CFO Maarten Wolters: “We hebben een prachtige…

0 comments
Debiteuren in crisistijd
Debiteuren in crisistijd

In tijden van (corona-)crisis is het goed om eens stil te staan bij de post debiteuren. Klopt de waarde op de balans nog wel met de realiteit? Om daar meer inzicht in te krijgen, duiken we in twee soorten waardering. De eerste is de waardering als er geen vuiltje aan de lucht is, de zogeheten goingcon­cern-waardering. Daartegenover plaatsen we de…

0 comments
WordPress Lightbox Plugin